Certificat d’Aptitud de l’Edifici
És el document emès per la Generalitat que acredita que un edifici d’ús residencial ha estat sotmès a la Inspecció Tècnica de l’Edifici.
Per al seu tràmit, cal que un tècnic competent efectuï una inspecció a l’edifici i un informe on es defineixin les deficiències localitzades i la seva qualificació en funció de la gravetat de les mateixes. Aquestes deficiències determinaran la vigència del certificat tramitat, que anirà dels 10 anys als 3 anys en funció de la seva gravetat.
No tramitar el Certificat d’Aptitud de l’Edifici pot comportar sancions econòmiques per al propietaris.
Quins edificis l’han de tramitar?
Els edificis amb ús d’habitatge i els habitatges unifamiliars situats a menys 1’50 m de la via pública o les finques adjacents, abans d’arribar als 45 anys d’antiguitat. En el cas d’habitatges unifamiliars s’estableixen els següents terminis segons l’antiguitat:
Antiguitat habitatge | Termini màxim |
Anteriors a 1900 | Fins 31/12/2016 |
Entre 1901 i 1930 | Fins 31/12/2017 |
Entre 1931 i 1950 | Fins 31/12/2018 |
Entre 1951 i 1960 | Fins 31/12/2019 |
Entre 1961 i 1975 | Fins 31/12/2020 |
A partir de 1975 | Quan compleixi 45 anys |
Serveis que ofereix ARCtècnic
- Inspecció de l’edifici i elaboració de l’infome de la inspecció tècnica.
- Elaboració del Programa de Rehabilitació. Serà necessari tramitar en cas de l’existència de deficiències.
- Informes periòdics de verificació. Seran necessaris en cas de deficiències importants, greus o molt greus, per tal de comprovar l’evolució de les deficiències o les obres de reparació.
- Elaboració de projecte de rehabilitació en cas que sigui necessari.
- Direcció de les obres de rehabilitació, en cas que sigui necessari.